Dans Contemporan

Home | Noutati | Dans Contemporan

Grupa de dans contemporan se adresează celor pasionați de artă, interesați să descopere lucruri noi și alte forme de libertate. Limita de vârstă inferioară este de 8 ani, iar cea superioară nu există.

 

 

 

Aveți nevoie de haine lejere și echipament pentru exerciții pe sol (ex: genunchiere)

 

 

 

Scurt istoric:

 

Dansul contemporan a aparut in a doua jumatate a secolului XX avand la baza dansul modern si post modern. Dansul modern s-a format ca o reactie la tehnica de balet clasic, ca o lupta impotriva regulilor stricte, impotriva ideii de a sfida gravitatia, adesea intalnita in conceptia clasica. Astfel in dansul modern intalnim improvizatii pe tema echilibrului, utilizarea podelei nu numai ca punct de sprijin ci si ca element care ofera energie dansului. Dansul modern a cunoscut foarte multe curente si nume de seama incepand cu dansul liber al Isadorei Duncan, pana la expresionismul scolii germane care punea accent pe trairile transmise prin intermediul dansului, de la miscarea pur abstracta si non-lineara a lui Merce Cunningham pana la cea care a desavarsit specia numita teatru-dans, coregrafa Pina Bausch. Dansul postmodern a aparut in anii 70 in SUA odata cu Judson Theater folosind miscari cotidiene pe scena.

 

 

 

 

Dansul contemporan s-a nascut avand in spate aceasta istorie si dezvoltand mai departe diferite tehnici de miscare. Printre acestea putem enumera tehnica de Contact Improvisation (Steve Paxton) care se bazeaza pe contactul dintre doua sau mai multe corpuri folosind legile fizicii si ajungandu-se adesea la prize spectaculoase. Tot in Contact Improvisation avem de a face cu o miscare foarte fluida si naturala. O alta tehnica de baza este Axis Syllabus (Frey Faust) care armonizeaza miscarile. Folosind propria constitutie inveti sa transferi greutatea in corp pentru a te misca cu minimum de efort. Axis Syllabus, prin faptul ca elibereaza incheieturile si foloseste mai mult scheletul decat forta musculara ofera corpului un stil sanatos, natural si extrem de fluid in miscare. Alte metode de antrenament sunt: Feldenkreis, metoda Alexander adesea folosite de dansatori pentru mai multa usurinta in miscare.

 

 

 

Cursurile de dans contemporan

 
In cadrul cursului vom lucra atat pentru intarirea musculaturii si o aliniere corecta a corpului cat si pentru o mai buna fluiditate in miscare, folosind articulatii ale mainilor si picioarelor cat mai libere si relaxate. Ne vom „juca” folosind echilibrul, impingand limitele acestuia la maxim. Vom folosi corpul cat mai variat si vom cauta conexiunile dintre parti cat mai diferite ale acestuia dar si intre trairile noastre si corp. Astfel, din vocabularul de miscare vor face parte: spirale, contractii si relaxari, sarituri, alunecari pe podea, vom invata sa folosim podeauna pentru a ne impinge sau a aluneca, vom invata sa cadem fara a ne lovi etc.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.